top

top

PRESS 2014

 

Paris, March 6-7, 2014 Photo Gallery, Best of Video, and Multimedia release

December

JINGDAILY: Producer behind PSY’s ‘Gangnam Style’ reveals why K-Pop is such a sensation in China

November

L’ADN: K-Pop, la nouvelle vague venue d’orient
STRATEGIES: Au royaume du smartphone
INFLUENCIA: Le m-commerce : le dealer de voiture rêvé en Chine ?

September
FRENCHWEB: «Debrief de la semaine» Spécial Alibaba – 26 Septembre
CLUB CHINA – AIR FRANCE : Automotive industry takes virtual commerce to new levels in China
STRATEGIES: Les nouveaux GAFA sont chinois
ECOMMERCEMAG.FR: L’e-commerce chinois en pleine métamorphose
BFM Business / Chine Hebdo (Radio): Samedi 13 Septembre, 17’00”>24’25” (Alibaba IPO)
FRENCHWEB
: La contagion E-commerce en Chine
OFFREMEDIA: La contagion E-commerce en Chine
FASHIONMAG: E-commerce : une conférence pour comprendre le cross-canal chinois
July
JINGDAILY: WeChat Luxury Car Crowfunding Goes Viral In China
TECHNODE: Virtual is Always More Real to the Automotive Industry in China
JINGDAILY: Why Wearable Tech Is The Next Big Thing In Chinese Fashion

May
JINGDAILY: 8 Top Mobile Trends To Watch In China For 2014
FRENCHWEB: Paiement, Reach, Expérience: l’explosion du Mobile business en Chine
LETTRE HEC AU FEMININ: Les Femmes dans l’industrie du Numérique
PETITWEB: (Web) Mobile : comment la Chine nous surpasse

April
WGSN: Digital Marketing in China: Key Strategies
WGSN: Chinese Consumers: 3 strategies for success

March
DGTV: Interview Laure de Carayon (video 4′)
ECOMMERCEMAG: Diaporama 6 bonnes pratiques pour pénétrer l’e-commerce chinois
FASHIONMAG: E-commerce_ la mode en ligne en Asie, au-delà des idées reçues
IAB: Retour sur China Connect 2014
GLOBAL COSMETICS COMMUNITY: Summary of China Connect
BFM Business / Chine Hebdo (Radio): Samedi 15 Mars 2014: 39’41”>>50’14” 
FASHIONMAG: Le touriste chinois est aussi un internaute
RFI: 4è forum Européen China Connect (Article + Radio: 5’44” in Chinese)
L’USINE DIGITALE: Baidu vs 360 : la guerre des moteurs de recherche fait rage en Chine
JING DAILY: Why Localization is vital to Chinese luxury marketing
DIGITALBUSINESSNEWS: China Connect 2014, les tendances (video)
L’USINE DIGITALE: “Tencent et Alibaba veulent gagner la guerre du paiement en ligne”
FRENCHWEB: 6 choses à savoir sur le marché digital en Chine
L’USINE DIGITALE: China Connect : quelles recettes pour séduire le e-consommateur chinois ?

February
CHINASMACK: Interview With Laure de Carayon On Upcoming China Connect Event
FRENCHWEB: Qui est Jack Ma, le « crocodile de la rivière Yangtze »?
INFLUENCIA: “A Crocodile in the the Yangtze”: la première française à China Connect

January
HUB INSTITUTE: #Chine & Innovation – Predictionday 2014
JING DAILY: ALIBABA’s former VP tells how Jack MA beat eBay from a small China apartment
CHINA CONNECT AD CAMPAIGN IN THE :
International New-York Times: January 30,28 -February 11,13,20, 28
FASHIONMAG.COM:
China Connect: rendez-vous à Paris les 6 et 7 mars
THOUGHTFUL CHINA : how online shopping in China differs from the West (Video announcement)
BFM Business / Chine Hebdo (Radio): Chine Hebdo Samedi 18 Janvier 2014: 24’57″ >>  38’37″

Top
Share